Bolesť pri behu a čo s ňou?


Beh je základnou ľudskou pohybovou schopnosťou, no nie vždy, najmä zo začiatku môže byť príjemný. Z času na čas sa vyskytnú komplikácie a rôzne bolesti, ktoré nám beh znepríjeňujú. Poďme sa pozrieť na niektoré z nich. Samozrejme, aj na to ako sa im vyhnúť alebo minimalizovať. 
Okrem nepríjemných pocitoch v hlave, prečo som šiel/šla vôbec behať, ale často beh sprevádzajú aj rôzne typy bolestí. Ak netrpíte žiadnou z nich, buď už máte čo-to odbehané alebo ste jednoducho šťastný človek. 


Bolesť lýtok alebo iných svalov

Vybehnete plní nadšenia a lýtka si vyberú svoju daň takmer okamžite. Aj pri behu, ako pri akomkoľvek inom cvičení platí, že svaly treba najskôr zahriať a až potom sa vrhnúť na to plánované vražedné tempo :D Super vecou je rýchlejšia chôdza alebo bežecká abeceda.



Pichanie v boku

Klasické pocity, ktoré po zimnom spánku bežne ľudia zažívajú pri vyjdení dvoch poschodí v paneláku. Telo nám jednoducho dáva signály, že ešte nie je pripravené podať tak špičkový výkon aký od neho čakáme. Príčinou vie byť: 


  • plný žalúdok vody a jedla
  • príliš rýchle počiatočné tempo
  • nespevnené vnútorné svaly brucha
  • nedostatočne hlboké dýchanie
Riešením je samozrejme opäť plynulé zahriatie, sústredenie sa na dýchanie do brucha - čím sa boľavé miesto lepšie okysličí, prípadne prejdenie do kroku.


Bolesť achiloviek
Achillova šľacha je najmohutnejšou šľachou v ľudskom tele a je počas každého nášho kroku vystavovaná veľkej záťaži. Zranenia tejto šľachy sú nočnou morou každého (nie len) profi športovca. To, čo jej najviac neprospieva je nosenie na beh nevhodnej obuvi a zbytočné preťažovanie -> beh 6x týždenne 10000m, ako predsavzatie po novom roku napr. :D

Publikované 18. May. 2022